Akik egy ideje játszanak airsofttal, azok tudják, hogy a Maple Leaf gumikkal kapcsolatban mindig is vegyes volt a kép. Egyrészt ott volt a Super Macaron legendája – sokan az egyik legjobb hop-up gumiként emlegették, főleg ha Omega nub-bal párosítottad. Az MR Hop szilikon változata meg egyenesen kultikus státuszt kapott, még az R-hop setupokat is felülmúlta sokak szerint. Viszont... aztán ott volt a másik oldal is.
A problémák ismerősek lehettek: találat-tévesztés arányú volt a minőség, néha egy teljes zsák BB-t kellett kilőni, mire kiderült, hogy jó vagy rossz példányt fogtál. A 2021-es szilikon AEG verzióknál meg egyenesen baromira tapadós lett a felület, ami szakadásokat okozott, főleg kínai csövekkel. És hát volt, aki 100 FPS-t vesztett egy rossz tömítés miatt, aztán 500-1000 BB után már a pontosság is ment lefelé. A GBB/VSR MR Hop korai változatainál meg a légzárás volt a fő gond. Szóval ott álltunk: fantasztikus potenciál, de mindig kérdéses volt, hogy pont a te példányod mennyire lesz jó.

Végre komolyan veszik a minőséget
Most viszont úgy néz ki, hogy a Maple Leaf meghallotta a panaszokat. A 2026-os Diamond és Delta szériánál nem csak a designt dobták át, hanem végre komolyabban vették az anyagminőséget és a quality control-t is. Ez nem semmi, mert eddig pont ez volt az, ami sokszor visszatartott attól, hogy magabiztosan ajánljuk őket. Most viszont szigorúbb ellenőrzéssel dolgoznak, ami reményeink szerint azt jelenti, hogy nem lesz olyan rulettszerű a vásárlás.
Ami még jobb hír: aktívan lépnek a hamisítványok ellen is. Aki már vett egyszer hamis Maple Leaf gumit – és sajnos sokan vettünk –, az tudja, milyen frusztráló tud lenni. Látszólag minden stimmel, aztán meg fél óra játék után szétesik vagy úgy teljesít, mintha valami harmadosztályú márkát vettél volna. A hivatalos csatornákon keresztüli vásárlást most komolyabban fogják kommunikálni, és a gyártás során is beépítenek olyan jellemzőket, amik alapján könnyebben felismerhető lesz az eredeti.

Mi az újdonság?
Kezdjük az alapokkal. Továbbra is kapható lesz gumi és szilikon változat is, mindkettő 50-től 75 fokig, szóval minden teljesítményszinthez találsz passzoló keménységet. A lényeg az, hogy két teljesen új kontakt patch designt vezettek be, és ezek nagyon ígéretesen néznek ki.
A Diamond verzió a hatótávra lett optimalizálva. Ez a W-alakú pressure pad két végponttal dolgozik, ami gyakorlatiban a split-patch koncepció újragondolása. Ha már játszottál régi Diamond vagy Autobot gumikkal, tudod, hogy a kettéosztott felület elég szép, egyenletes backspin-t tud generálni. A kettéosztott patch egyenletesebben oszlatja el a nyomást a BB felületén, ami stabilabb pályát eredményez nagyobb távolságokon. Most ezt a koncepciót finomították tovább, valószínűleg a régebbi változatok tapasztalatai alapján.
A Delta verzió pedig a precizitásra specializálódott, egyszeri végponttal és V-alakú kontakt felülettel. Több kontakt felülettel rendelkezik, mivel nem osztott, hanem egyetlen pontban fut össze. Ez az elrendezés erősebb hop-ot tud adni ugyanazon beállítások mellett, ami jól jön magasabb FPS-nél vagy nehezebb BB-knél. Perché ha mondjuk 0.32-es vagy 0.36-os golyókat szeretnél stabilizálni, akkor gyakran az ilyen koncentráltabb nyomáspont az, ami kell.




Az apró finomítások, amik számítanak
A vékonyított fekete air-seal gyűrű hozzáadása nagyon jó húzás. A régebbi problémák egy részét pont a tömítés okozta – volt, amikor PTFE szalagot kellett tekergetni, mert másképp szivárgott a levegő. Ez az új gyűrű vékonyabb, de állítólag hatékonyabb, ami azt jelenti, hogy jobban illeszkedik különböző belső csövek átmérőihez is. Nem kell majd azzal vacakolni, hogy túl vastag vagy túl vékony-e.
A flat contact patch design sem csak divat. Aki már állított be hop-ot tudja, hogy mennyire idegesítő tud lenni, amikor a gumi kissé el van csúszva, és hiába csavarod a beállítást, mert a patch egyszerűen nem ott van, ahol kellene. Ez a laposabb design könnyebben pozícionálható és kevésbé hajlamos arra, hogy a csőben elmozduljon beépítés vagy használat közben.
Az M4/AR15 GBB-sek tulajdonosainak szóló vágási jelölés meg egyenesen praktikus. Upgrade hop chamber-eknél gyakran kell egy picit igazítani a positioning lug-on, és eddig ez inkább tapasztalat és szerencse kérdése volt. Most legalább van egy referenciapont, hogy hol vágjunk, ha szükséges.
Melyiket válaszd?
A tapasztalatok alapján a Diamond design általában stabilabb teljesítményt ad, főleg ha 30-40 méteren túli pontosságra mész. A szimmetrikusabb backspin kevésbé hajlamos arra, hogy a BB véletlenszerűen jobbra vagy balra húzzon. A Delta viszont akkor jöhet jól, ha erősebb build-del játszol, és több hop-ra van szükséged – mondjuk egy tuningolt DMR setupban vagy egy erősebb rugóval szerelt VSR-ben.
Persze ezek mind elméletek. A valóság az, hogy lesz itt néhány zsák BB, amit ki kell lőni, mire teljesen beállnak ezek a gumik. A Maple Leaf termékek mindig is ilyenek voltak: kell nekik egy futásidő, hogy teljesen formálódjanak a csőhöz és a nub-hoz. (Bár az új szériánál lehet ettől már megszabadulunk) De ha ez megvan, akkor általában nagyon szépen dolgoznak.
Mire számítsunk?
A Maple Leaf láthatóan tanult a hibáiból. A Super Macaron sikere után tudták, hogy van mit veszíteni, ha nem lépnek tovább. Az elmúlt évek során rengeteg visszajelzést kaptak – némelyik elég kemény volt –, és úgy tűnik, most tényleg figyeltek rájuk.
Persze a valódi teszt nem a specifikációs lapon lesz, hanem a pályán. Az, hogy valóban jobbak lettek-e az anyagok, konzisztensebb-e a gyártás, és tényleg megbízhatóbban működnek-e ezek az új designok, azt majd a következő hónapok mutatják meg, amikor elkezdenek megjelenni a boltokban és az emberek buildjeiben az első példányok.
De ha tényleg komolyan gondolják a minőség ellenőrzést, és sikerül visszaszorítaniuk a hamis termékeket, akkor ez lehet az a pont, amikor a Maple Leaf végre konszolidálódik. Mert a tudás megvan náluk – ezt a Super Macaron és az MR Hop már bizonyította. Most már csak az kell, hogy megbízhatóan szállítsák ezt a minőséget.
Kíváncsian várjuk, hogy mikor jelennek meg a boltokban, és milyen áron. Ha az ár-érték arány is stimmel, akkor ez tényleg erős verseny lesz a többi gyártó számára. Addig is, érdemes lesz szemmel tartani ezeket az új Diamond és Delta gumikat – van egy érzésem, hogy sok setupban fognak majd felbukkan a következő évben.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges